Mituri infirmate de catre stiinta

Evitam ouăle şi ne hrănim cu cereale la fiecare mic dejun. De fapt, ar trebui să facem exact invers. Un specialist în nutriţie, Kris Gunnars, arată care sunt cele mai răspândite mituri false.

  1. Ouăle sunt nesănătoase. Nimic mai fals.

Ouăle nu cauzează boli de inimă şi se numără printre cele mai hrănitoare alimente din lume. Ouăle fierte, consumate la micul dejun, dau chiar o mână de ajutor celor care vor să slăbească.  Un studiu recent a arătat că ouăle ajută, în primul rând, la creşterea nivelului „colesterolului bun” şi consumul de ouă nu este asociat în niciun fel cu riscul de boli de inimă.  Consumul de ouă ne protejează şi ochii, doarece organismul îşi „procură” din acest aliment unii antioxidanţi esenţiali.

2. Grăsimea saturată este de evitat.

Acum câteva decenii, nutriţioniştii au pus „epidemia” de boli cardiace pe seama consumului excesiv de grăsimi în general şi de grăsimi saturate în particular. Însă un studiu publicat în 2010, care a implicat studierea a 347.747 subiecţi, a arătat că nu există nicio legătură directă între bolile de inimă şi consumul de grasimi saturate. Asadar, nu ar trebui să ne ferim de carne, ulei de cocos, brânză ori unt. Alimentele naturale bogate în grăsimi saturate sunt, de fapt, bune pentru sănătate, deoarece cresc nivelul „colesterolului bun” (HDL).

  1. Toată lumea ar trebui să mănânce cereale !

De fapt, cerealele sunt alimente slabe în nutrienţi, comparativ cu alte alimente, precum legumele, de exemplu. Cerealele bogate în gluten sunt chiar periculoase pentru sănătate. Glutenul poate cauza probleme intestinale, oboseală cronică şi durere. Consumul de gluten a fost asociat şi cu unele afecţiuni ale creierului, precum  schizofrenia.

4. Dieta bogată în proteine este rea pentru oase şi rinichi.

De fapt, este exact invers.  O alimentaţie bogată în proteine duce la întărirea structurii osoase şi la reducerea riscului de fracturi.  Mitul conform căruia proteinele ar fi dusmanii oaselor şi rinichilor a apărut în urma unor studii controversate, care au analizat numai efectul pe termen scurt al unor alimente bogate în proteine. Mitul poate fi demontat extrem de simplu. Diabetul si hipertensiunea arterială sunt cele mai comune boli care duc la infarctul renal. Ori dieta bogată în proteine limitează efectele diabetului şi este indicată pentru scăderea tensiunii.

  1. Mesele mici şi dese, cheia marilor succese.

Se spune că este mai bine să împarţi cantitatea zilnică de mâncare în 6-7 mese mici, nu în 3 mese mari. De fapt, nu este nicio dovadă care să susţină acest mit. Frecvenţa ridicată a meselor creşte riscul apariţiei cancerului la colon, arată studiile.

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s


%d blogeri au apreciat asta: