Lucruri mai puţin cunoscute despre cafea

Licoarea neagră care ne face atâta plăcere ascunde o mulţime de surprize. Iată numai câteva dintre cele mai recente descoperiri, susţinute cu date ştiinţifice solide (şi contestate vehement de altele):

    1.   Cafeaua are mai multe fibre şi mai mulţi antioxidanţi decât sucul de portocale.

Nutriţioniştii ne spun că fibrele sunt absolut necesare sănătăţii şi că antioxidanţii ne ajută să ne menţinem mereu tineri şi ne feresc de boli. Un studiu făcut de un grup de savanţi din Spania a dovedit că „o cană de cafea neagră are un conţinut de fibre şi polifenoli mai ridicat decât orice altă băutură de pe planetă.”

  1. Cafeaua îţi păstrează buzele umede.

Simţi că uneori ţi se usucă gura (termenul medical pentru acest sindrom este xerostomie), ca şi când ai fi vorbit prea mult sau ai fi luat un antibiotic amar ? Ei bine, ca să scapi de acest necaz, cercetătorii polonezi te sfătuiesc să bei un cappuccino ! „După cinci minute de la ingerarea a 150 de grame de cappuccino, este stimulată secreţia salivară şi sunt îmbunătăţite dicţia şi funcţiile vorbirii. Acest efect benefic se menţine între 30 de minute şi 4 ore”, spun cercetătorii.

  1. Cafeaua îmbunătăţeşte scrisul de mână.

Un studiu independent, făcut de un grup de medici din Germania, a demonstrat că abilităţile de a scrie de mână pot fi mult îmbunătăţite consumând cofeină. După ce au băut două căni de cafea, voluntarii participanţi la studiu au scris mai repede, mai fluent şi mai frumos decât înainte.

  1. Dacă bei cafeaua în doze mici pe tot parcursul zilei, vei fi mai atent, mai activ şi mai energic.

Acest fapt a fost descoperit de medicii de la Harvard Medical School. Deci, ori de câte ori trebuie să faci faţă unei zile încărcate după o noapte de nesomn sau trebuie să conduci pe distanţe foarte lungi, te sfătuiesc să bei din două în două ore câte o cană mică de cafea.

  1. Dacă bei cafea, nu tremuri.

Doctorii din Singapore au studiat vreme de câţiva ani legătura dintre consumul de cafea şi tremurul esenţial (o afecţiune neurologică a cărei cauză exactă nu a fost încă identificată). Rezultatele cercetărilor au infirmat mitul conform căruia cafeaua ar avea acest efect neplăcut asupra organismului şi nervilor noştri.

  1. Cafeaua îţi îmbunătăţeşte starea de spirit.

O cană de cafea băută la micul dejun îţi poate face ziua mai bună, spun cercetătorii de la University of Wales, College of Cardiff, din Marea Britanie. „Cafeaua completează beneficiile evidente asupra funcţionării creierului (îmbunătăţirea capacităţii de concentrare, a memoriei şi a gândirii logice) cu o stare de împlinire şi satisfacţie”, explică cercetătorii britanici.

  1. Cafeaua nu ne împiedică să visăm.

Mulţi oameni spun că dacă beau cafea seara nu reuşesc să doarmă. Mi se pare firesc, de vreme ce faptul că ne ţine alerţi şi cu atenţia încordată reprezintă principalul motiv pentru care bem această licoare. Totuşi, potrivit ultimelor studii, se pare că, în ciuda faptului că o cană de cafea băută seara, înainte de culcare ne face să adormim mai greu, acest obicei nu afectează cu nimic faza de visare şi nici cea de somn profund. Nici măcar un consum ridicat de 7 căni pe zi nu afectează calitatea somnului.

  1. Cafeaua nu provoacă aciditate.

Aciditatea gastrică este una dintre cele mai neplăcute afecţiuni şi are o mulţime de cauze, de la consumul de alimente picante la stres. Din fericire, contrar credinţei populare, nu există nicio legătură între consumul de cafea şi aceasta enervantă problemă, oricât de tare şi de amară ar fi cafeaua consumată, arată un studiu din Marea Britanie, la care au participat 394 de pacienţi cu stomacul sensibil. De asemenea, nu s-a putut stabili nicio legătură între consumul de cafea şi ulcerul gastric sau duodenal.

  1. Cafeaua vindecă herpesul.

Da, cafeaua are proprietăţi antivirale, spun cercetătorii japonezi, care au testat (in vitro) 15 tipuri de cafea (8 obişnuite şi 7 instant), adăugând o soluţie slabă de cafea peste anumite culturi de celule infectate cu virusul herpetic. Au descoperit astfel că în extractul de cafea (indiferent de tipul folosit – măcinată, instant sau decafeinizată – sau de locul în care a fost cultivată) există un ingredient care distruge virusul prin contact direct şi împiedică răspândirea lui la celulele învecinate. Mai rămâne să se descopere care este cantitatea ideală în care trebuie consumată băutura noastră favorită pentru a împiedica infecţiile virale: 1, 3, 5 sau 7 căni ? Sa şteptam cu sufletul la gură momentul fericit în care vom înlocui vaccinul din fiecare toamnă cu o doză bună de Nescafé.

  1. Cafeaua nu creează dependenţă.

Cu mulţi ani în urmă, World Health Organization a declarat că „nu există dovezi conform cărora consumul de cofeină ar putea fi comparat cu abuzul de droguri; este o mare diferenţă între obiceiul de a bea în fiecare zi o anumită cantitate de cafea şi dependenţa”. Ei bine, un studiu recent aduce şi suportul ştiinţific pentru această afirmaţie. Astfel, s-a descoperit că, indiferent de cantitatea consumată, cofeina nu activează circuitul de recompensă al creierului, aşa cum fac amfetaminele sau cocaina. Simptomele trăite de consumatorii de cafea în absenţa băuturii lor favorite (dureri de cap, letargie, somnolenţă) nu au nicio legătură cu cele ale consumatorilor de droguri aflaţi în sevraj.

Un răspuns to “Lucruri mai puţin cunoscute despre cafea”

  1. titi Says:

    cafeină sau cofeină este vreo diferență/

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s


%d blogeri au apreciat asta: