Comunicarea evenimentelor produse in cadrul unei firme

Am constatat ca nu se cunoaste de catre angajatori, dar nici de catre lucratori una din obligatiile pe care le au, pentru a anunta orice eveniment produs in cadrul firmei.

Neanuntarea evenimentelor produse constituie contraventie si se sanctioneaza cu amenda de la 3.500 lei la 7.000 lei conform prevederilor Legii securitatii si sanatatii in munca nr. 319/ 14.07.2006 art. 39 al.(5)

Sanctiunile contraventionale se aplica angajatorilor de catre inspectorii de munca conform prevederilor Legii securitatii si sanatatii in munca nr. 319/ 14.07.2006 art. 41 si art. 42 al.(1)

OBLIGATIVITATEA  ANGAJATORULUI  DE  A  COMUNICA

ORICE  EVENIMENT  PRODUS  IN  CADRUL  FIRMEI.

    Legea securitatii si sanatatii in munca nr. 319/ 14.07.2006 mentioneaza:

-la art.5 lit.f) eveniment – accidentul care a antrenat decesul sau vatamari ale organismului, produs in timpul procesului de munca ori in indeplinirea indatoririlor de serviciu, situatia de persoana data disparuta sau accidentul de traseu ori de circulatie, in conditiile in care au fost implicate persoane angajate, incidentul periculos, precum si cazurile susceptibile de boala profesionala sau legata de profesie,

-la art. 26 – Orice eveniment, asa cum este definit la art. 5 lit.f), va fi comunicat de indata angajatorului, de catre conducatorul locului de munca sau de orice alta persoana care are cunostinta despre producerea acestuia,

-la art. 27 al.(1) Angajatorul are obligatia sa comunice evenimentele, de indata, dupa cum urmeaza:

lit.a). Inspectoratelor teritoriale de munca – toate evenimentele asa cum sunt definite la art. 5 lit.f)

Prin Normele metodologice de aplicare a Legii nr. 319/ 2006, aprobate prin HG nr.1425/ 2006 modificate si completate prin HG nr. 955/ 08.09.2010 si HG nr. 1242/ 14.12.2011, la art.109 HHse stabilesc informatiile care se comunica.

Pentru model de comunicare evenimente – vezi anexa 13la Normele metodologice de aplicare a legii.

La art.112 al.(1) lit.a-f) din HG nr. 1425/ 2006 se nominalizeaza evenimentele care se comunica obligatoriu: incidentul periculos, evenimentul care a avut ca urmare un deces, evenimentul care a avut ca urmare un accident colectiv, evenimentul care a avut ca urmare un accident urmat de invaliditate evidenta,  evenimentul care a avut ca urmare un accident urmat de invaliditate, evenimentul care a avut ca urmare disparitia unei/ unor persoane.

Evenimentele prevazute la al.(1) lit.d) si e) se vor comunica Inspectiei muncii dupa primirea deciziei de incadrare intr-un grad de invaliditate, conform prevederilor art.112 al.(2)

lit.b) Asiguratorului – potrivit prevederilor Legii nr. 346/ 05.06.2002, art. 50, cu modificarile si completarile ulterioare, republicata in MO nr. 772/ 12.11.2009, privind asigurarea pentru accidente de munca si boli profesionale – accidentele soldate cu incapacitate de munca sau cu decesul asiguratilor, de indata ce angajatorii au luat cunostinta de producerea acestora, precum si incidentele periculoase (cu respectarea prevederilor art. 84 al.(3) din Ordinul comun MMSSF nr.450/ 06.06.2006 si MSP nr. 825/ 05.07.2006), modificat si completat prin Ordinul comun MMSSF nr. 213/ 18.02.2009 si MSP nr. 363/ 23.03.2009 care aproba Normele metodologice de aplicare a Legii nr. 346/ 2002.

lit.c) Organelor de urmarire penala, dupa caz.

Medicul de medicina muncii cu care angajatorul are incheiat contract de prestare de servicii, precum si orice alt medic sunt obligati conform prevederilor Legii securitatii si sanatatii in munca nr. 319/ 14.07.2006 art. 27 al.(2) si al.(3) si prevederilor Normelor metodologice de aplicare a legii, aprobate prin HG nr. 1425/ 11.10.2006, art. 149 sa semnaleze catre autoritatea de sanatate publica teritoriala, bolile profesionale, precum si suspiciunea de boala profesionala, inclusiv intoxicatia acuta profesionala, depistata cu ocazia oricaror prestatii medicale.

-la art. 28 Incazul accidentelor de circulatie produse pe drumurile publice, in care printre victime sunt si persoane aflate in indeplinirea sarcinilor de serviciu, organele de politie rutiera competente vor trimite institutiilor si/ sau persoanelor fizice/ juridice prevazute la art.29 al.(1) lit.a) si b), in termen de 5 zile de la data solicitarii, un exemplar al procesului verbal de cercetare la fata locului.

Cercetarea evenimentelor se face de catre angajator, in cazul evenimentelor produse cu incapacitate temporara de munca – Legea nr. 319/ 2006 art. 29 al.(1) lit.a), respectiv de catre inspectoratele teritoriale de munca in cazul evenimentelor care au produs invalidate evidenta sau confirmata, decese, accidente colective, incidente periculoase, in cazul evenimentelor care au produs incapacitate temporara de munca lucratorilor la angajatorii persoane fizice, precum si in situatiile cu persoane date disparute – Legea nr. 319/ 2006 art. 29 al.(1) lit.b)

Prin Normele metodologice de aplicare a Legii nr. 346/ 05.06.2002, aprobate prin Ordinul comun MMSSF nr. 450/ 06.06.2006 si MSP nr. 825/ 05.07.2006, modificate si completate prin Ordinul comun MMSSF nr. 213/ 18.02.2009 si MSP nr. 363/ 23.03.2009 se stabilesc la cap. IV Comunicarea si constatarea accidentelor de munca, art. 84 al.(1) informatiile ce trebuiesc sa fie comunicate asiguratorului, in caz de accident de munca:

-denumirea/ numele si prenumele angajatorului la care s-a produs accidentul si dupa caz, denumirea/ numele si prenumele angajatorului la care este/ a fost angajat accidentatul,

-sediul/ adresa si nr. de telefon al angajtorului,

-locul unde s-a produs accidentul,

-data si ora producerii accidentului/ data si ora la care a decedat accidentatul,

-datele personale ale victimei (numele si prenumele, ocupatia, varsta, starea civila, vechimea in ocupatie si la locul de munca),

-imprejurarile care se cunosc ale producerii accidentului/ cauzele prezumtive,

-consecintele accidentului,

-unitatea medicala la care a fost internat accidentatul,

-numele si functia persoanei care comunica accidentul,

-data/ ora comunicarii.

Informatiile mentionate mai sus se vor comunica asiguratorului de catre angajator, organele de politie sau orice persoana care are cunostinta de producerea accidentului.

Pentru cazul incidentelor periculoase nu se comunica datele personale ale victimei.

Angajatorul, in urma comunicarii evenimentului produs (care se face in baza unui document scris care se intocmeste si se arhiveaza), inregistreaza in evidenta proprie (pe dosul documentului mentionat mai sus):

-denumirea institutiei unde a efectuat comunicarea,

-persoana de contact (numele/ prenumele, functia, telefon),

-data si ora anuntului,

-orice alte discutii purtate.

Prin prezenta nota se respecta si prevederile Legii securitatii si sanatatii in munca nr. 319/ 14.07.2006 art. 17 lit.c) privind obligativitatea angajatorului de a lua masuri corespunzatoare pentru ca lucratorii desemnati cu activitati de prevenire si protectie sau reprezentantii acestora, cu raspunderi specifice in domeniul securitatii si sanatatii in munca, sa aiba acces la informatii provenind de la institutiile de control si autoritatile competente in domeniu.

Anunțuri

2 răspunsuri to “Comunicarea evenimentelor produse in cadrul unei firme”

  1. tratamenet naturiste Says:

    tratamenet naturiste…

    […]Comunicarea evenimentelor produse in cadrul unei firme « Munca Protejata[…]…

  2. Fiona Says:

    It’s nearly impossible to find knowledgeable
    people about this topic, but you seem like you know what you’re talking about!
    Thanks

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s


%d blogeri au apreciat asta: