Unde s-a rasturnat carul cu prosti

Caracalul este cunoscut in zvonistica populara si in „reteaua” verbala de bancuri a romanilor cu darul umorului, drept locul mirific din peisajul autohton, unde s-a rasturnat carul cu prosti. Plecand de la locul sacru al plamadirii romanilor saraci cu duhul, s-au nascut o multime de bancuri cu si despre caracaleni (olteni). In povestirile oltenesti ale hatrilor de ocazie si-au facut loc cele 10 minuni ale Caracalului (imi amintesc doar 2 -cimitirul este situat pe strada Invierii si de la firma pusa pe baia comunala, a cazut litera B si a ramas – aia comunala, etc.).

Fara a fi malitios, recunosc oamenii de calitate ai Caracalului. Toata stima pentru acestia. Caracalenii au si de ce sa fie mandrii.

Actiunile unor conducatori autohtoni ai zilelor noastre, ai unor sefi de institutii ale statului, ai unor patroni sau a unor oameni simpli (obligati de cei care ii platesc sa procedeze ca in filmele cu oameni prosti) contrazic de multe ori ceea ce era atat de evident in perceperea populara. Tot mai des, apar fapte care contrazic zicala populara – carul cu prosti s-a rasturnat la Caracal.

Fapte anapoda, vizand de cele mai multe ori grotescul (colectionate de catre mine) mi-au dat ideea de a le grupa in        

Sectiunea – Carul cu prosti nu s-a rasturnat la Caracal.

Fara a le clasifica in vreun fel – in topuri, clasamente, ierarhii – unele fapte pot fi considerate adevarate comportamente inutile sau fapte a caror eficacitate lasa cel putin de dorit.  8)

Iata ce am colectionat:

O masina de pompieri, plecata sa stinga un incendiu, s-a rasturnat pe o strada din Bucuresti, fiind lovita in plin de un camion. Masina de pompieri avea pornite semnalizarile acustice si optice, dar soferul buclucas de pe camion, desi s-a dovedit ulterior ca  a auzit semnalul acustic, nu a acordat prioritate masinii de pompieri, care in incercarea disperata de a evita coliziunea, a lovit un refugiu de tramvai si apoi s-a rasturnat pe o parte. Nu s-a stabilit cine va stinge focul despagubirilor si al reparatiilor masinii de pompieri si ale camionului. Ca sa nu mai vorbim de suspendarea carnetului si a pierderii serviciului de catre soferul camionului. Am ramas cu o nedumerire (masinile nu s-au ciocnit in vreo intersectie, asa cum s-ar crede, ci in mijlocul strazii) – strada pe care circulau autovehiculele era asfaltata sau plina de hartoape, incapeau pe strada 2 masini una pe langa alta, bloca ceva postat pe carosabil, accesul sau iesirea din carosabil a camionului ?  Ce parere or avea edilii politici ai zonei de conflict ?

Un slujbas zelos, portar la un mall din Bucuresti, nu a lasat pompierii sositi la fata locului, sa intre in cladire, la etajul 3, pentru a stinge incendiul ale carui flacari ieseau deja pe geam, pana nu a primit aprobarea telefonica a sefului (nu s-a precizat daca era vorba de aprobare de la seful pazei, seful de magazin sau patronul). Nu s-au precizat eventualele pagubele suplimentare suferite de patron, pentru pierderea de timp a pompierilor (probabil telefonul izbavitor era ocupat sau patronul era la chef, ca doar nu s-o fi gandit cineva, ca pompierii aruncand cu apa peste tot, pagube mari tot s-ar fi produs). Ori patronul fiind asigurat la o firma de profil, s-a gandit sa mai recupereze si altfel de pierderi (in purul stil romanesc), decat cele produse de incendiu ?

In comuna Jina, judetul Sibiu este deja construita si receptionata o statie de epurare a apelor uzate. Frumos, remarcabil, cata grija pentru sanatatea cetateanului, toata stima si mandria. Ce te faci insa, statia de epurare nu poate fi pusa in functiune, deoarece satul nu are retea de canalizare, nu are nici studiu de impact si nici proiect pentru reteaua de canalizare, motiv pentru care nu poate accesa fonduri europene. Si uite asa s-a pus iarasi carul inaintea boilor. Daca ar fi numai atat ! Statia de epurare s-a construit cu fonduri de la ministerul mediului, deci de la buget. Inspectorii de mediu, oare nu aveau datoria sa cunoasca daca este oportuna statia de epurare ? Sau nu conteaza decat apartenenta politica a primarului, „cotizatia” acestuia la fondul de campanie al partidului si cu cine au votat cei cativa sateni prezenti la vot ? Mai mira pe cineva ineficienta guvernantilor ?

Ministerul transporturilor a achizitionat de curand 3 trenuri de mare viteza (viteza maxima 200 Km/ora). Poate zice cineva, ca nu se ingrijeste ministrul de modernizarea circulatiei pe caile ferate, ca nu se gandeste la confortul si timpul pasagerilor ? Si ce daca nu avem infrastructura pentru astfel de trenuri si nici macar sperante in urmatorii 10-15 ani ? Ce daca trebuie concediati 1500 de oameni din CFR, pentru ca bugetul ministerului este incorect facut si derulat numai pe interese si „bonusuri” ? Ce daca se intampla mai mereu deraieri de trenuri si „dezmembrari” de autovehicule, soldate cu zeci de victime umane, la trecerile de cale ferata, nesemnalizate corespunzator sau fara bariere, desi ar fi necesare ? Conteaza doar comisionul, nu-i asa ?

Mai exista oare vreo speranta pentru adoptarea unui comportament adecvat momentului, in situatii de criza ? Na, ca am zis-o ca un adevarat politician dambovitean, invitat permanent, sa-si dea cu parerea, la o sueta televizata, pe marginea crizei (economice, financiare, politice si de care o mai fi).  😛

Anunțuri

3 răspunsuri to “Unde s-a rasturnat carul cu prosti”

  1. Mihai Says:

    Carul cu prosti s-a rasturnat el la Caracal dar se povesteste ca l-au pus iar pe roti si prostii au plecat cu totii la Bucuresti la Parlament, unde au preluat diferite functii. Legenda spune ca seful prostilor, unu cu chelie, a sosit acolo cu vaporul si a devenit apoi sef in Imperiul Prostiei. Si-a ales ca sfetnic un pitic cu nume si mai pitic iar ca tiitoare o blonda pe care a inaltat-o la rangul de printesa plimbarilor. Si, de cand domnesc ei acolo, tot timpul prostesc prostimea. Seful le ureaza tuturor sa traiasca bine dar unii sunt atat de prostiti incat nici nu vad cum traiesc. Zicea odata marele poet sa vina unul care a fost confundat cu Dracula sa puna mana pe ei si sa-i imparta in doua cete si sa dea foc la puscarie si la casa de nebuni dar acela trebuie inca sa se mai nasca. Istoria se repeta, ca a mai fost odata un CC si sefu’ NC pentru care toti erau „dragi tovarasi si preteni”. La ala o venit Dracula deja! Sa vie si la urmatorii!

    • gigipopa Says:

      Ar fi bine ca acest comentariu sa semene a pamflet, care sa contina adevaruri. Am auzit, ca unii combatanti, au primit mesaje pe facebook, de „incurajare”, gen: ti s-a urat cu binele ? Eu unul, consider aiureli, astfel de mesaje avertisment. Nu cred ca azi se mai poate, ca cineva sa ia in serios aceste vorbe. Unii cred ca pot mentine puterea cu astfel de mijloace. Cine or fi acestia ?

  2. Iahim Says:

    Deabia acum s-a lămurit o mare enigmă „unde s-a răsturnat carul cu oltenii proşti”.!
    Mulţumită acestui „amator” am aflat căci ultimii „oltenii proşti”
    s-au răsturnat în rîul Jiu deabia acum 15 iunie 2014. Restul de olteni sunt „deştepţi”.

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s


%d blogeri au apreciat asta: