C’est fini la comedie

Na, ca m-am dedulcit ! Incep sa gandesc in limbi straine, chiar daca mai gresesc a scrie corect. Zic eu ca se permite, daca calculez cati ani au trecut de la liceu, pe cand invatam limbi straine. In ultimii ani nu prea am exersat, decat foarte rar si oricum, a uita este ceva firesc, cu trecerea anilor.

Cum tot romanul se pricepe la fotbal si la agricultura, de ce nu mi-as da si eu cu parerea despre prestatia echipei noastre nationale, la Euro 2008 ?

Zis si facut. Ne-am cam inecat precum tiganul la mal.

Plecati de acasa sa cucerim Europa, cu ceva vise marete si unele ganduri de a „rupe” adversarii din grupa  (cel putin asa se intelegea din vorbele sefilor de la fotbal, a unor jucatori, care mai multe au declarat, decat minute au jucat, in teren, chiar si ale imperturbabilului Piti), ne-am cam ambalat, iar in teren nu prea ne-am exprimat. Am uitat se pare de zicala straveche: socoteala de acasa nu se potriveste mereu cu cea din teren.

Jucatori cu ceva state de serviciu prin Europa, in campionate puternice, antrenori mai in varsta – cu lungul nasului si unii conducatori din sport, mai avizati, de cum se joaca prin alte tari, au fost moderati, zicand ca nu o sa ne facem de rusine. Da fapt nici nu cred ca ne-am facut de rusine, dar nici nu am rupt gura targului.

Am jucat un meci cu Italia, mai apropiat de cerintele actuale ale batranului fotbal. Am mimat un joc cu Franta. Italia si Franta, oricum, sunt departe de ce jucau sa zicem, acum 2 ani, la mondiale. Dupa cat joaca de anapoda, Italia ar putea sa devina campioana.

Am incercat fara a reusi, un joc pe contre cu Olanda. Exprimarea modesta din teren, fricoasa pe parcursul a cel putin 80 de minute (inclusiv dupa primirea primului gol, cand de fapt ce mai aveam de pierdut, decat caii de la bicicleta ?), ne-a dus la un rezultat firesc, infrangerea. Cine o mai fi infiintat si turca asta fotbalistica, cu nati-o tie dami-o mie, practicata de romani, indiferent de cine i-a antrenat ?

Vazand totusi cum joaca altii (Olanda, Portugalia, Spania, Croatia), m-am intrebat de ce la campionate de astea europene si mondiale, nu se impart echipele pe categorii, dupa ce joaca de fapt fiecare (unele care joaca fotbal, altele care se fac ca joaca, altele – „tinere sperante”). Ar fi mai echitabil, pentru echipele care se „lupta” pe teren cu mijloace de exprimare adevarate. Stiu raspunsul, ca trebuie sa vina toate echipele la campionat, desi parca este prea mult.

Ce este mai trist, este ca avem si noi fotbalisti care joaca pe sume mari afara, dar care cu toate ca si-au dat sufletul pe teren (Chivu, Daniel Nicolae, Codrea si cam atata; nu l-am uitat pe multlaudatul Mutu, nici nu l-am omis, pur si simplu n-a murit pe teren si n-a impresionat cu nimic; si cand te gandesti ca daca nu rata 11 m eram in sferturi…), rezultatele finale au fost putine.

Ghinion ? Nu prea cred. Probleme familiale ? Cine nu are ?

Turcia, o echipa modesta, cu mijloace de exprimare limitate, moare pe teren, in adevaratul sens al cuvantului. Castiga prin haituirea permanenta a adversarului – care in final obosind, cedeaza.

Cu vorbe precum: atata s-a putut sau ca am jucat vezi doamne, cu campioanele…., nu vom ajunge la rezultate de exceptie.

Cu comentatori precum statisticianul – visator – logoreic Gradinescu, care vede numai faulturi si ofside imaginare sau arbitrii care ne „fura”, nu vom progresa prea curand.

Cu hahalere „fotbalistice” precum Becali, Borcea, Copos si compania nu vom avea fotbalisti adevarati, in campionatul intern.

Cu impresari (de fapt samsari de fotbalisti) precum fratii Becali, tinerele talente ale romanilor se vor stinge, plecand mult prea devreme pe alte meleaguri, in fotbalul mare.

Cu un guvern care nici macar nu are o masura, in programul sau, legata de sport, nu putem progresa.

Nu ducem in schimb lipsa de „propagandisti politici in sport”, in frunte cu neasemuitul nostru presedinte. Apropo, ati lustruit degeaba medaliile, domnule presedinte. V-ati „expus” inutil in tribuna, la meciuri ale natioanalei si ale echipelor de club. De alfel ati analizat cumva, realist (sau nu este cazul), rezultatele ultimelor alegeri ?

Am uitat ceva ? Hai Romania !

Urmeaza alte batalii. Sa speram ca vom avea si niste rezultate notabile, intr-un viitor apropiat. Sau vorba lui nea Imi: nu-mi fac iluzii ca sa nu am deziluzii.

Lasă un răspuns

