Multumesc maestre

Nu am facut niciun secret ca-mi place Octavian Paler. L-am urmarit pentru pasiunea cu care isi sustinea punctul de vedere, pentru insistenta cu care incerca sa schimbe ceva, fara a se abate de la principile sale solide.

Il citesc cu emotie, acum, dupa ce a plecat dintre noi. L-am „banuit” de aprige trairi interne, dar incercand sa pricep acum „Scrisori imaginare”, imi dau seama ca am fost departe de realitatea care il cotropea, care il macina permanent. Citesc 2-3 pagini si pierd sirul, incercand sa retin cat mai mult. Fiecare fraza marcheaza o adevarata particica din viata marelui om.

Fara domnia sa, la vedere pe micul ecran, parca lipseste ceva din peisajul monden al criticii politice pure, profunde si in acelasi timp obiective. Profita prea mult acesti politicieni de meserie, care umplu zilnic ecranele, aceeasi politicieni pe care i-a „plesnit” si i-a „blagoslovit” cu vorba ori de cate ori au calcat in strachini.  

Sunt curios cum ar fi aratat niste scrisori imaginare adresate actorilor nostri politici. Nu ati apucat sa le scrieti. Pacat.

Ati plecat mult prea devreme dintre noi. Poate acolo, in ceruri, unde sunteti acum, mai aveti „ocazia” sa combateti. Cine poate stii ?

Dumnezeu sa va odihneasca in pace !

Lasă un răspuns

