Politica la mahala

Desi m-am obisnuit sa descopar in cutia postala tot felul de pliante de reclama, oferte de servicii si alte asemenea „hartii”, de cate ori primesc plicuri, carti postale, calendare, pliante, etc. electorale, mi se zburleste parul pe maini, ochii mi se micsoreaza si rotitele desi unse din timp incep sa patineze.

Ieri, un astfel de mijloc de mahala, de a face politica, a depasit orice limita. Descopar un plic pe numele sotiei, primit prin Infopost -servicii de francare, cu pret de 1 leu (oare cine o fi platit ?). Nu deschid de regula plicuri care nu-mi sunt adresate, dar vazand scrisul de mana, usor intortocheat, cu adresa veche (de pe vremea fostilor primari taranisti) si fara nimic mentionat la expeditor, devin curios sa vad ce nazbatii mai pot scrie unii.

Semnatarul (olograf) al scrisorii pe 2 pagini, scrise la calculator si listate la imprimanta, era o colega de serviciu a sotiei, intre timp ajunsa prin manevre politice, fara niciun fel de fundament profesional (ba, chiar din contra) intr-un post ministeriabil, foarte sus situat si la fel de sus in ierarhia de partid a organizatiei nationale a femeilor liberale.

Scrisoarea se vrea a fi una sentimentala, cu referiri la mame, copii, viitorul lor luminos, oferte de locuinte si servicii bune, pentru tineri, vezi doamne ca toate acestea fiind oferite numai de catre candidatul liberal la primaria municipiului nostru.

Calitatile care il recomanda pe tanarul candidat (de altfel acelasi cu cel care a oferit neinvitat fiind, niste tinichele de martisoare de 8 Martie, la petrecerea organizata de firma unde lucreaza sotia, asa cum m-am zburlit si la timpul respectiv), in viziunea politica a colegei sotiei ar fi: tineretea, carisma, abilitatile de comunicare, diplomatia, cunoasterea unor limbi straine, participarea (de altfel politica) in diferite consilii de administratie ale unor firme inca de stat, din judet. 

Nu zic despre aceste calitati ca nu sunt necesare unui primar, dar important dupa parerea mea este programul sau politic, in folosul cetateanului, pe care acesta il propune, modalitatile concrete de abordare pentru realizarea programului (cum face rost de bani, la ce taxe renunta sau ce altele inventeaza, cum va proceda daca nu va reusi ce si-a propus – nu dupa 4 ani de mandat, ci periodic, etc.).

Pentru a fi un tipic model de campanie politica de mahala, scrisorii nu-i lipseste decat limbajul colorat, dambovitean, specific marlanesc, al politicienilor nostri.

Nefiind in relatii decat de buna ziua, cu colega sa, ma intreb de unde cunostea semnatara misivei adresa de domiciliu a sotiei. Probabil este implicat si cineva din administratia firmei unde lucreaza sotia, care are acces la documente de personal. Respectiva o fi aflat de legea protectiei informatiilor de interes personal ? Se pare ca nu.

Dupa parerea mea nu se poate face un altfel de politica, fara a renunta la „practici” de acest gen. Imi repubga sa gasesc in cutia de posta mesaje electorale de orice fel. Poza candidatilor (facuta de altfel pe bani grei) este totusi un mijloc de razvratire, daca „adaugi” cu pixul sau cu carioca „completari” care ti se par potrivite. Macar asa sa incerci sa te eliberezi de stresul politic continuu la care suntem supusi.

Anunțuri

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s


%d blogeri au apreciat asta: