Propunere de „colaborare”

Cand am deschis calculatorul de dimineata, acum vreo 3 zile, am gasit pe e.mail o propunere de „colaborare”, de la un individ, pe care nu-l cunosc.

Suna cam asa: am inteles ca tu (adica eu) prestezi servicii privind ssm. Iti trimit eu de lucru (adica el), tu muncesti (adica eu) si-mi platesti mie (adica eu, lui) un comision. Nu a precizat cuantumul comisionului.

M-am intrebat: ce l-o fi determinat sa-mi faca propunerea ? Ce date are el despre mine, ca sa stie daca am sau nu de lucru ? De unde are adresa mea de e.mail (nu era spam) ? De ce nu cunoaste ca am firma inregistrata legal si ca nu fac mismasuri?

Adunand raspunsurile posibile, am ajuns la concluzia ca nu poate fi decat cineva din sistemul inspectiei specializate a statului. Sistemul se practica, mie unul imi repugna profund, ma scarbeste si ma mahneste in acelasi timp, deoarece strica imaginea muncii curate, profesioniste. Pacat, dar sunt destui care practica astfel de lucruri. Profitand de pozitia de inspector al statului, astfel de indivizi primesc comisioane mari, de pe urma trudei unor inconstienti, care accepta sa „dea”. Cine nu crede, sa acceseze declaratiile de avere, postate pe site-urile oricarei inspectii specializate a statului.

Profitorilor daca le citesti declaratiile anuale de avere, constati discrepante majore intre salariul de bugetar si „cumparaturile” facute (masini, apartamente, terenuri, vile in constructie, etc.). Ca peste tot, nimeni nu are interes sa faca ordine.

I-am solicitat individului mai multe date despre el si despre „firma” pe care o reprezinta. Nu am primit raspuns pana in prezent. Inca sper sa „muste”.

Tot zilele trecute, un alt specimen, isi facea reclama (dadea adresa lui de e.mail) pe site-ul de prezentare al firmei mele. L-am „busculat” prin e.mail si l-am contrat pe site-ul de reclama al firmei mele. Mi-a fost rusine mie, de ce a incercat el. O fi priceput ceva ? Nu cred.

Sunt doua aspecte care pe mine ma irita, ma scarbeste si ma indarjeste, in acelasi timp, impotriva celor care incearca sa profite de pe urma altora. De ce exista astfel de indivizi ? Stiu treaba cu uscaturile, dar nu sunt de acord sa nu le curatam atunci cand avem ocazia. Eu unul nu scap niciodata ocaziile de „curatenie” care mi se ofera. Ce nu inteleg, este de ce nu procedeaza toti la fel.

Sa facem front comun si sa eliminam „uscaturile” dintre noi, fiecare in domeniul sau de activitate/ influenta. Poate astfel reusim sa schimbam ceva in tara aceasta.

Lasă un răspuns

