De-ale politicii dambovitene

Aseara am fost la carciuma, la o petrecere de 08 martie. Este un obicei frumos instituit, de scoala unde activeaza sotia. Participa actuali si fosti profesori ai scolii, impreuna cu jumatatea.

Pupaturi, amintiri, muzica tare cat cuprinde, fum de tigare, chiote si strigaturi, sarbe/ invartite si dans modern/ modernist (fiecare in stilul sau, nu conteaza), mancare pana la imbuibare, flori, sprituri si tuici, parada modei. Tot tacamul aferent acestui gen de manifestatii.

Pana aici, descrierea face parte din categoria – Ce m-a facut mandru azi.

La un moment dat, se anunta la microfon, ca din partea unui domn, se ofera tuturor doamnelor si domnisoarelor, cate un martisor. Frumos, imi zic in gand, desi numele anuntat al domnului, imi parea cunoscut, dar nu stiam inca, de unde sa-l iau. Imi mai zic ca este vorba de vreun parvenit, fost elev al scolii, care ca sa se dea mare, face totusi un gest frumos. Gandul imi este intarit si de un individ, a carui figura nu-mi spunea nimic, care tocmai parasea sala si facea cu mana celor prezenti.

Intr-un tarziu apare la masa un tanar cu martisoarele, urmat de un altul care tine cutia cu martisoare. Primul tanar, pupa doamnele si domnisoare, le zice ceva acolo si le lasa un plic. Ii lasa si sotiei mele, care se uita in plic si citeste niste carti de vizita, se uita la martisor (de altfel o tinichea – cum voi constata mai tarziu, oricum gestul conta.) si nu zice nimic.

Intr-o pauza de harmalaie, imi aduc aminte de plic si ma uit in el. Stupoare. Pe cartile de vizita, cu sigla tineretului liberal, figurau numele sefului municipal, candidat la primaria orasului, respectiv a presedintelui tineretului judetean al liberalilor si a vicepresedintei organizatiei de femei, judetene. Imi aduc aminte si de unde stiam numele anuntat intial la microfon.

Sa fi inceput campania electorala si eu sa nu stiu ? Tineretul politicianist este mai „hot” decat cei cu vechi state de servicii in partide si profita de orice ocazie care se iveste pentru a colecta adepti ? Asta sa fie noua clasa politica pe care o asteptam ? Cine plateste si de unde, pentru astfel de „atentii dezinteresate” ? Este corect sa murdaresti (dupa parerea mea) o sarbatoare, cu astfel de „farse” politice ?  

Pacat ca nu cunosc si alte pareri, ale celor care au fost prezenti.

Mie personal mi-a facut sila si a mai pus o greutate pe hotararea mea anterioara de a trata cu indiferenta orice gen de alegeri politice. Imi pare rau, sunt constient ca nu este bine pentru viitorul acestei tari, dar respectul fata de mine insumi nu-mi permite sa procedez altfel. 

Lasă un răspuns

