Dialog – preocuparile omului simplu

Omul simplu, istet, descurcaret, blajin, insistent, inventiv, sugubat, creativ, curios, indemanatic, cu preocuparile lui zilnice m-a fascinat intotdeauna.

 Venind pe la pranz, de la un parastas (Dumnezeu sa-i ierte pe toti acei plecati dintre noi), m-am oprit pe marginea drumului sa cumpar niste mere.

Dupa obisnuita vizionare a marfii, intinse direct pe asfalt (in cosuri de nuiele) si nelipsita targuiala, m-am oprit la o matusa pentru a cumpara niste ionatane. In timp ce imi cantarea merele cu nelipsitul cantar, de care se agata punga, adus la noi de rusi, prin anii ’90, purtam un dialog.

Ea: esti din Bucuresti maica ?

Eu: nu, dar de ce ma intrebi ?

Ea: credeam ca esti de la capitala ca sa ne spui si noua ce se mai aude cu Cioaca ?

Eu: cine este asta maica ?

Ea: cum nu stii (foarte mirata fiind) ? Ala care si-a pierdut sotia.

Eu: inseamna ca era un prost daca si-a pierdut sotia.

Ea: pai si-a omorat-o.

Eu: pai ce a avut cu ea ? Inseamna ca vorbea prea mult. 

Urmeaza chicotele de rigoare ale matusilor si mosnegutilor care iesisera la sosea, sa mai castige un ban, pentru a-si duce traiul de zi cu zi. Despre Cioaca ala dezbateau ei acolo, cand i-am intrerupt eu, ca sa cumpar niste mere.

Cu astfel de preocupari, induse in mintea omului simplu, de stiri la nesfarsit despre astfel de bazaconii, se ocupa timpul cetateanului, se creeaza subiecte pe langa adevaratele probleme ale acestei tari.

Sa fie un semn de resemnare ?  Sa fie o politica bine gandita de catre cei de la putere, pentru aburirea cetateanului ? Sa fie aceasta, usurarea omului simplu in fata neputintei de a face ceva pentru a o duce mai bine ?

Poate, cate putin din toate.

Lasă un răspuns

