Marinimie judecatoreasca

Am primit astazi o nominalizare de la o instanta de judecata din alt judet, pentru a efectua o expertiza tehnica judiciara la un accident de munca produs in urma cu 3 ani si jumatate.

Fiind „mancat” cu astfel de expertize, pentru care „sapi” adanc prin arhive, iar pronuntarea ta este deosebit de dificila, nefiind nici macar obligat sa efectuez expertize in alt judet, singurul lucru care m-a interesat era suma.

In marinimia lui nemasurata, judecatorul mi-a fixat onorariu 400 lei. Putin l-a interesat pe judecator, ca distanta pana la sediul lui este de 400 Km dus-intors, ca trebuie sa fac cel putin 2 drumuri a cate 2 zile minimum fiecare (cel putin o noapte la hotel, de fiecare data), ca nu mi-a trimis nici macar copie dupa dosar ca sa-l studiez. Pai ei judecatorii au salarii barosane, sporuri lipsite de orice bun simt, asistenta medicala gratuita pentru ei si familie, prime imense de concediu, pensii enorme, etc. Nu ar fi de mirare daca chiar ar castiga 400 lei pe zi. O fi avut impresia ca expertii sunt niste milogi care se bucura la faramiturile aruncate de instante sau si mai grav, nu are luciditatea necesara pentru a aprecia corect prestarea unor servicii. O fi uitat sau nu a stiut, ca nefiind obligat sa fac expertiza in alt judet, corect era sa „negocieze” ?

Elementul final de „sictir” l-a constituit insa o hartie pe care am gasit-o la Biroul local de expertize, prin care se spunea ca de fapt banii (mizilicul de 400 lei) a fost virat in contul Biroului de la Bucuresti (eu locuind in cu totul alt judet), pentru alt expert, care din motive de sanatate a zis „Pas”. Adica sa umblu eu pe la Bucuresti dupa bani. Istet individul care a conceput adresa, insa judecatorul care a semnat-o putea macar sa intrebe.

Sa mai mire pe cineva de ce justitia romana este atat de eficienta, de ce era inca pe rol un dosar din anul 2004.

Nu am refuzat expertiza, pastrand lipsa obligatiei de a face expertiza in alt judet, pentru cazul in care judecatorul nu va accepta programul realist pe care i-l propun pentru derularea expertizei si nu va fi virata in contul meu suma corecta (cheltuieli + onorariu) pe care am avansat-o.

Lasă un răspuns

