Campania pentru euroalegeri

Astept de 18 ani sa ma convinga cu adevarat vreun politician sa ma duc si sa-l aleg pe el, pentru problematica ridicata, pentru abordarea sa in folosul romanului si a Romaniei. Am fost de 3 ori sa votez in aceasta perioada, dar numai pentru a vota impotriva celui/ celor pe care i-am banuit de necinste, de fariseism, de joc dublu. De fiecare data a iesit cel pe care nu l-am dorit. Partide preferate nu am si nici nu cred ca voi vota vreodata asa ceva.

Acuma cand se vehiculeaza ideea votului uninominal incerc sa deslusesc diferentele, nuantele politice, interpretarile, intre diferitele tipuri de vot uninominal. Bine inteles ca nu am reusit si am renuntat. Prin urmare nu voi participa la vot, pentru adoptarea prin referendum a unui tip de vot uninominal, pentru parlamentul intern si pentru locale, in continuare. Despre votul uninominal, in viziunea mea, am mai scris.

Despre euroalegeri am zis ca sa urmaresc ceva emisiuni de profil ca sa ma decid. In afara de niste intrebari de manual, fara legatura cu interesul cetateanului (e vorba de individul ala pe care toti politicienii il invoca, dar de fapt il ignora cu desavarsire), de raspunsuri asisderea, nu am ramas cu alte idei. Nu m-am desteptat asa cum doream.

Mi-a incetat curiozitatea, cand un politician, din astia care candideaza, a recunoscut ca el ca membru intr-un grup parlamentar din Parlamentul European va vota cum va hotara grupul sau politic, din care va face parte, fara a tine cont de interesul romanesc. Pe moment am ramas blocat, nu-mi venea sa cred, ca un roman poate afirma senin, ca daca va ajunge parlamentar european, nu va sustine cauza Romaniei decat daca este din intaplare aceeasi cu a grupului politic din care va face parte. Am realizat inca o data, ca de fapt, noi Romania am fost primiti in UE numai pentru a intari anumite grupuri de interese si asa destul de puternice, ca sa ridicam mana ca orice nevrednic, numai la initiativele altora, sa facem numai politica lor, sa nu tinem cont de interesul nostru national. Concluzia: nu voi participa nici la euroalegeri.

Sunt constient ca adoptarea unei astfel de atitudini nu este cea mai buna solutie. Inca ma privesc dimineata in oglinda si nu vreau sa-mi reprosez ca am fost prostit inca o data, in  necunostinta de cauza. Fiecare cu mandria lui. Eu asa inteleg sa ma comport.

Lasă un răspuns

