A plecat dintre noi un mit

Big Luciano (cum era alintat de catre conationalii sai) ne-a parasit. De acum incolo, el va canta in corul ingerilor. Va ramane memorabila, interpretarea sa muzicala, de exceptie.

A mai plecat dintre noi un mit, Luciano Pavarotti. Dumnezeu il are acuma in grija si supravegherea sa patriarhala.

Pentru ca nu pot scrie in cartea funerara, incerc sa-i aduc si eu un omagiu, pe acest blog.

Dupa, revolutie, cand au inceput sa patrunda si la noi urmele civilizatiei culturale europene, am descoperit intr-un colet sigilat, la un patron autohton, un toc cu 12 discuri si cum aveam acasa o combina muzicala cu pick-up, performanta pentru acele vremuri, le-am cumparat fara ezitare si fara a sti ce contin (stiam doar ca este muzica simfonica), toc-ul fiind sigilat, in original, de casa italiana de auditie, producatoare. Imi placea muzica simfonica, desi nu aveam prea multe discuri. Procurarea pe atunci a discurilor, cerea relatii si cunostinte, prin magazinele de muzica.

Asa l-am descoperit pe Luciano Pavarotti.  

Ulterior am achizitionat alte discuri, casete, CD-uri. In prezent am muzica si pe calculator. Am ratat concertul sau, de la Bucuresti. L-am urmarit la TV, cand s-a transmis concertul si la toate prezentarile ulterioare.

Imi amintesc si de zilele in care am introdus cablu, aveam vreo 15 programe si urmaream noaptea pe la ora 1, transmisii din concerte tinute in Italia si in lume.

Muzica sa unica ma linistesteste, ma purifica, ma odihneste.

Imi va lipsi transmisia in direct a zambetului sau de copil, care a facut o boacana si este fericit ca a trecut cu bine de intalnirea cu parintii. Imi va lipsi batista sa alba, mare, fluturand in adierea noptii, tinuta neglijent, totusi, ca pe un obiect indispensabil prezentei sale scenice. Sper ca nu vor lipsi unele reluari de concerte, pe multele canale de televiziune transmise azi prin cablu.

Nu stiu daca este tenorul secolului (cum incerca un reporter sa afle, de la invitatii sai la interviu). Nici nu cred ca ar conta acest lucru pentru un admirator dezinteresat.

Pentru mine este omul care aduce bucurie in suflete, care trezeste pasiunea pentru muzica, care ajuta pe cei sarmani, fara a face parada din asta. Chiar daca el, Marele Luciano nu mai este printre cei vii, muzica lui va ramane vesnica.

Dumnezeu sa-l odihneasca.

Lasă un răspuns

