Reclama mincinoasa

Cu ce cateva zile in urma, la oferta de instalare gratuita si minute multe incluse, fara abonament, facuta in usa casei, de catre un trimis al firmei RDS, am acceptat sa instalez si un alt telefon fix (gratuitatea se datora faptului ca am contract de televiziune prin cablu valabil). Semnez un aditional la contractul existent.

Peste 4-5 zile incep surprizele.

Cei care vin sa traga instalatia imi incaseaza 14 lei si imi dau o chitanta si un proces verbal de instalare, cu care sa merg la sediul firmei, pentru a lua telefonul si modemul.

Merg in aceeasi zi. La firma mi se cer noi documente (copie dupa act de proprietate pe casa, copie dupa buletin), documente care erau deja anexate la vechiul contract, dar probabil din lene si lipsa de respect pentru cetatean mai erau inca o data solicitate.

Revin a doua zi. Se mai intocmesc ceva acte (proces verbal de primire-predare in custodie telefon si modem, semnez ca un an de zile nu reziliez contractul de telefonie, declar ca sunt de acord sa mi se apara numarul de telefon in cartea albastra). Mi se spune ca in cca. o saptamana apare si tonul.

Vin acasa si deschid cutia telefonului, cand constat ca telefonul este simandicos, cu display pentru afisaj, cu modalitati de programare. Constat ca documentatia de instalare este in limba chineza si ceva (partial) in engleza.

Merg a doua zi si cer traducerea in limba romana (doar este obligatia comerciantului, conform legii, de a prezenta documentatie in limba romana). La intrebarea de ce nu se da documentatia tradusa mi se raspunde ca instalarea este destul de simpla si beneficiarii au refuzat pana acuma traducerea. La afirmatia mea ca nu despre instalare (legaturi) e vorba ci despre programarea telefonului, construit cu mai multe functii pe care doresc sa le utilizez, fata de la ghiseu s-a cam uitat la mine ca la felul patru (nu am inteles atunci de ce).

Cu traducerea in mana, vin acasa, constat ca sunt necesare 2 baterii R6, le cumpar, le bag in telefon si incep sa „manevrez”, respectand intocmai traducerea. Degeaba transpir, nu reusesc sa programez telefonul. Renunt, stiind ca vin copii peste 2 zile acasa si ei se descurca in limba engleza.

Vin copii acasa, citesc originalul si bine inteles traducerea era partiala si cam aiurea. Reusesc sa programeze telefonul.

Trec 10 zile si nu apare tonul. Intre timp merg si instalez telefon si la socrul meu.

Merg iarasi la firma si spun ca nu am primit inca ton. Fata de la ghiseu se uita in scripte si imi zice ca mi s-a dat ton de cca 6 zile. Insist sa reclame telefonul la deranjamente.

Cand ajung acasa, ma suna de la deranjamente si apare tonul. La intrebarea mea ce s-a intamplat, mi se raspunde ca au fost probleme in centrala. Insist sa anunte si la fetele de la ghiseu ca abia atunci au dat ton pe aparatul instalat in urma cu cca. 10 zile.

Incep sa manevrez telefonul. Ii aflu „secretele”, le descifrez si le testez. Pare in regula. Dau telefon si la socrul meu, care imi raspunde. Rasuflu usurat.

La ceva vreme (2-3 ore) primesc un telefon pe Romtelecom, de la RDS -deranjamente. Mi se spune ca ma suna de cca. 5 minute si nu raspund. Spun ca nu a sunat telefonul. Ma intreaba daca am bagat baterii in telefon. Cand raspund afirmativ, mi se sugereaza, ca daca vreau sa folosesc telefonul lor, sa scot bateriile (deci nu o sa pot folosi functiile programate deja). Cer explicatii, referitor la ce legatura ar exista intre baterii si tonul telefonului. Insist, tocmai functiile de programare, ma interesau. Raspunsul este ca ma inteleg, dar asta este posibilitatea actuala. Ca si cum, de intelegere am nevoie, nu de telefon.

Constat ca telefonul si modemul sunt facute in China si au aplicat pe ele semnul de conformitate CE. Lucru complet inutil, in conditiile de mai sus.

Constat ca la intreruperea curentului electric, cade si telefonul, deci nu este rezolvata nici alimentarea acestuia pe curenti slabi.

Institutia protectia consumatorului, ce parere o avea ? Cred ca nici una, ca de obicei cand este vorba de cetateanul pe care trebuie sa-l apere.

Ma astept ca in continuare, minutele gratuite sa dispara, iar valoarea abonamentului de cablu sa cresca.

Cerand relatii de la altii care au RDS mai de mult timp, aflu ca in zilele de sarbatoare, precum si in orele cu trafic intens, nu prea poti folosi telefonul.

Aceasta este tara in care traim. Dezolant si jenant.

Un răspuns to “Reclama mincinoasa”

  1. Adrian Says:

    daca vreti sa scapati de probleme si batai de cap va rog sa ma contactati lucrez la romtelecom si poate serviciile noastre nu va vor da batai de cap… pt contact va rog sa imi dati un tel la 0762295912 si va pot ajuta

Lasă un răspuns

