Ipocrizia

Am trait vremuri de care nu vreau sa-mi amintesc. Nu vreau sa le comentez. Uitarea e sfanta pentru mine.

Urasc ipocrizia. Fosti colegi care astazi „s-au ajuns” practicand ipocrizia, atat in trecut cat si in prezent, astazi nu pierd nici o ocazie de a iesi in fata. Nu-i invidiez. Ca meseriasi au fost mediocri. Drept colegi nu-i pot invinui prea tare, dar nici elogia. Ca oameni ai zilelor actuale, nu prea stiu ca sa cred despre ei. Pe unii chiar i-am intrebat: cand au mintit, atunci cand au intrat in partidul comunist si au ascuns intentionat, date, care nu le erau defavorabile sau acuma cand propovaduiesc grija fata de cetatean ? Am numai mila pentru ei. Oare conteaza ce simt eu ? Se pare ca nu.

M-am intrebat pana unde poate ajunge ipocrizia. Se pare ca nu are limite. Ca si nesimtirea, ipocrizia mi se pare a fi vesnica.

NU sunt un fan al politicii. NU simpatizez cu nici un partid. Nu pot sta totusi impasibil cand vad cum biserica este ATRASA in jocuri politice.

Un inalt ierarh profita de „capul politic luminat”al tarii ca sa-i amageasca pe mireni, ca doar seful lui bisericesc are o varsta si nu se stie niciodata cand se pune problema succesorului. Invita patetic conducatorul sa spuna cateva cuvinte multimii adunate la slujba.

Seful politic al tarii pare surprins de invitatie, dar nu ezita sa faca ceva campanie electorala, „aruncand”spre credinciosi cu „vorbe” despre grija lui nemasurata pentru binele tarii si pentru cetateanul amarat. Ma mir ca nu a improscat cu noroi, conform obiceiului, in adversarii politici.

La diferenta de nici 20 ore apare „seful politic”, in celalalt colt al tarii, descinzand din masina personala, la alt lacas de cult, unde reia „procedura”. Daca vrei sa faci un calcul pe ore si Km, te poti intreba: „credinciosul” o fi condus toata noaptea ? Nu parea obosit.

Rusine ca s-a ajuns pana la implicarea bisericii in politica! Mi-am amintit de zilele cand se pronunta cu smerenie, in biserica, numele „conducatorului multiubit si multstimat”, chiar daca acesta nu agrea biserica si pe credinciosi (cel putin sustinea oficial asta).

Un popor intelept ar trebui sa aiba conducatori intelepti. Suntem un popor intelept? Avem conducatori intelepti ? Unde se rupe legatura ?   

Lasă un răspuns

