Stiri penibile.

Pentru cine sunt stirile de genul: „Basescu s-a operat la Viena”, „Mutu si-a botezat fetita, careia i-a facut (nu stiu cine) botosei cu pietre nestemate”, „Tariceanu s-a operat in Franta”, „Niculescu s-a despartit de sotie”, „Fata lui Basescu divorteaza de Bodo”, s.a.m.d.   Toata presa scrisa si vorbita repeta la nesfarsit asa- zisele stiri de larg interes national. Trimit reporteri speciali la fata locului.

Fratilor treziti-va. Toate aceste nimicuri costa multi bani si nu ajuta nimanui. Nu pentru asa ceva au murit niste tineri la revolutia din decembrie 1989. Domnilor care conduceti aceste ziare (televiziuni) chiar credeti sincer ca acestea sunt problemele tarii ? Ati uitat de crezul unui ziarist ? (exista oare vreunul ?).  

Sau  cel mai comod lucru este sa nu te implici direct, sa pupi mana care ti se intinde (ma refer la reclama babana), sa mai critici pe ici colea, de regula pe cei care nu au in acel moment puterea, sa ametesti tinerii cu stiri despre asa-zise vedete (forbalisti, cantareti. etc.romani si straini), sa inventezi diferite scenarii, etc.

Cui foloseste o astfel de presa ? Poate „multimii de aplaudaci”care se inghesuie sa prinda o vorba „de duh”, un ras „batjocoritor”, o promisiune care se va dovedi in final mincinoasa.

Oare dupa integrarea in UE ne vom trezi la realitate ? Nu sunt un sceptic, dar nici nu cred orice. Mai degraba sunt optimist. Vreau sa cred ca integrarea ne va aduce ceva mai mult, decat ce ni s-a oferit pana acuma (nu ma refer aici la bani, beneficii, facilitati, etc.). 

Doresc mai mult respect fata de romanii de rand. Nu de compatimire avem nevoie. Ne trebuie niste minti limpezi care sa ne conduca.

Presa (cu formatorii ei de opinie) vreau sa cred ca are un cuvant greu de spus (nu ma refer la presa pe care mai sus am dezavuat-o). Viitorul, sigur ma va lamuri (numai sa nu fie prea indepartat).

Anunțuri

7 răspunsuri to “Stiri penibile.”

  1. Vlad Popa Says:

    Si asta este o piata, se va autoregla. Fie vor aparea televiziuni care vor aduce ceva nou, fie lumea nu se va mai uita la televizor. In alte tari consumul de TV a scazut foarte mult.
    Dar si asta este o etapa normala in educarea populatiei. Gandeste-te ce panica era in oras daca se zvonea ca sunt violatori sau rapitori inca neprinsi. Acum, o asa stire apare la televizor si cam atat, nu mai provoaca panica, dar mobilizeaza factorii de decizie ca sa faca ceva.

  2. cristi parvan Says:

    Eu sunt un sceptic. Si un cinic.

    Nu cred in autoreglare, dupa cum nu cred ca de la sine oamenii au o dorinta de a fi buni. Dimpotriva: lenea, delasarea, penibilul, minciuna, comoditatea, fatarnicia …… tind sa se instaleze in momentul in care nu exista valori. Valorile astea pot veni de la Dumnezeu, din stiinta, din respect pentru aproape, din dragoste, dar vin intotdeauna din exterior si sunt primite/acceptate de oameni si atunci se responsabilizeaza.

    Fara aceste valori, vorbim doar de interese, si interesul celui puternic va cauta sa se impuna.

    Da stirile penibile sunt penibile, dar la fel de penibile sunt si discutiile de la divanul satesc, si cele de la scara blocului si glumitele de pe santierele romanesti si uneori … chiar si discutiile de pe bloguri.

    Si vor ramane penibile pana cand vor exista niste valori care sa le domine. Valori care nupot capata grad de generalitate decat daca sunt afirmate si impartasite.

    Nu putem astepta la nesfarsit solutia salvatoare din afara, si nici sa ne faca domnitorii biserici si drumuri.

    deocamdata ceea ce tine televiziunile in viata este advertisingul (reclama babana cum spuneti dumneavoastra), iar advertisingul se duce acolo unde poate sa ajunga la posibilii consumatori.
    Mi-as dori sa ajung la consumatori prin concerte simfonice, dar in mod evident romanii nu sunt la concerte simfonice, si eu ma duc unde sunt.

    Iar televiziunile comerciale incearca sa tina cat mai mult oamenii in fata televizorului si deocamdata Mutu, operatiile, divorturile, cazurile fara scapare, lacrimile, fotbalul…. sunt lucrurile la care se uita romanii.

    Daca intrarea in UE va schimba valorile romanilor (am observat deja ceva schimbari datorate turismului, invataturii pe afara, muncii pe afara, banilor mai multi veniti de afara, firmelor internationale care vin cu valori si proceduri noi etc) probabil ca romanii se vor uita la altceva si acel altceva va beneficia de mai multa finantare.

    Dar pana atunci trebuie sa constatam succesul lui Tradati in dragoste, al glumitelor lu’ basescu, al anonimilor care culeg voturi prin campanii electorale …. etc.

    Impartirea societatii ierarhic in „golani”, „romani de rand”, „oameni cu putere” si mult asteptatul salvator e probabil cea mai paguboasa posibila. Pt ca golanii se vor da romani de rand, „romanii de rand” vor cauta puterea, cei cu putere vor avea mesaje mesianice, iar in realitate se vor comporta toti cu un grad mai jos decat declaratia si vom avea romani de rand care se comporta golaneste, oameni cu putere care de fapt incearca sa-si satisfaca nevoi „de rand” si folosesc puterea ca sa impresioneze femei, sa-si faca palate, …. etc

    D-adevaratelea noi toti avem un cuvant de spus, putem s-o facem mai confuz sau mai raspicat, mai soptit sau prin instalatii care sa aiba mai mare audienta, prin gesturi vorbe sau fapte, dar important este sa comunicam VALORI iar mesajele sa aiba EFECT pentru cei care l-au receptionat.

    stiu ca pare complicat dar, revenind la stirile penibile, un inceput de actiune poate fi si schimbarea canalului si alegerea unora care „merita”, sau… mai ales propunerea de subiecte-stiri.

  3. gigipopa Says:

    Sunt de acord cu multe din cele pe care le spuneti.
    Schimb de mult canalul, evit sa devin penibil discutand la scara blocului, caut sa ma implic in multe lucruri pe care le consider eu normale si de cele mai multe ori ma lovesc de ziduri (piedici intentionate, din pizma, din rea vointa, din nesimtire, nu in ultimul rand pentru ca nu iese nimic, etc.). Nu ma pot impaca cu astfel de abordari.
    Nu astept ajutorul divin, nu am renuntat sa combat, nu sunt un teoretician.
    Am insa un crez: „simulantii aproape perfecti” trebuie paruiti cu orice ocazie.

  4. cristi parvan Says:

    pai atunci … sa paruim bine :).

    avem totusi doua probleme:

    1. cum ii separam pe „simulanti” de cei bine intentionati, care insa mai si gresesc.
    2. principiul lui Peter: toti urca pe scara ierarhica pana isi ating nivelul de incompetenta.

  5. Vlad Popa Says:

    Cred ca ati atins niste puncte interesante si imi place ca priviti problema din doua unghiuri diferite. Consumator de TV si advertiser TV(om care se ocupa de reclamele pe TV).
    Primul poate alege programul la care se uita si al doilea programul cu care se asociaza. Cred ca amandoi trebuie sa invete sa isi exerseze libertatea lui de a alege. Consumatorul sa aleaga ce ii place si il defineste, eventual pe alte medii. Adertiserul sa incerce sa caute emisiunile sau canalele media unde isi poate gasi clientii cei mai buni sau unde ii poate individualiza mai bine.
    Cred ca putini advertiseri si-ar asocia brandurile cu OTV, si vor invata sa nu se asocieze cu genul de emisiuni ca stirile de la ora 5. Conteaza enorm in ce context iti atingi tinta (Dero in filmul Kill Bill cred ca e un exemplu elocvent).

  6. Vlad Popa Says:

    Ca sa fie mai usor de citit am impartit ideea mea in doua comentarii.
    Consumatorii urmeaza sa se organizeze in centre de opinii si vor avea liderii lor. In alte tari acest lucru se intampla deja si blogurile devin unelte foarte puternice. Site-urile cele mai puternice, in special pe domenii tehnice, sunt dominate de cate o personalitate importanta sau sunt chiar bloguri.
    Este o modalitate noua de a comunica si nu a ramas nefolosita de advertiseri si tinde spre o noua modalitate de a face publicitate.

  7. cristi parvan Says:

    Vlad,

    de dragul dialecticii eu imi pot asuma acest rol. Dar in realitate ca om de media eu sunt figures oriented si tind sa pun consumatorul inaintea perceptiilor personale privind o emisiune sau alta.

    D’adevaratelea si pe vremea cand lucram in televiziune si acum in agentie, rolul meu este sa spun unde ii gasesc pe consumatori.

    Si chiar daca mi-ar placea sa sustin Altfel cu „plesu si liiceanu” sau Lost-ul de pe AXN, rolul meu e sa transport mesajul, iar Surprize! Surprize! si Lostul de pe TVR au mai multi „receptori”.

    Miza pe context, si produsul premium sunt argumente cu care tinzi sa nu incurajezi unele „emisiuni” (vezi OTV, inceputuri Vacanta Mare, tradati in dragoste, Acasa la romani, vijelie etc), dar advertiserii nu sunt niste fundatii de sponsorizare ci trebuie sa ajunga la potentialii lor cumparatori.

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s


%d blogeri au apreciat asta: